Laatste update: 14 oktober 2020.
Wij bieden op dit moment ons complete zorgaanbod aan, met dien verstande dat we alleen mensen in de praktijk toelaten waarvan we met vrij grote zekerheid weten dat ze gezond zijn.

Preventieve maatregelen:
Om onze diensten zo veilig mogelijk aan te kunnen blijven bieden hebben we een aantal aanvullende preventieve maatregelen getroffen.
Triage (selectie)
Voordat we een afspraak met u maken stellen we u een aantal vragen over uw huidige gezondheid. Daarnaast ontvangt u binnen ca 24u voorafgaand aan uw daadwerkelijke bezoek een vragenlijst per mail waarin u verzocht wordt onderstaande vragen te beantwoorden;
- Bent u of een huisgenoot momenteel in afwachting van de testuitslag van een corona-test?
- Heeft u nu of in de afgelopen 24 uur een of meerdere van de volgende symptomen die passen bij corona: verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn) , hoesten, verhoging of koorts (> 38gr C), benauwdheidsklachten of reuk- en/of smaakverlies?
- Heeft u op dit moment een huisgenoot met koorts of benauwdheidsklachten?
- Heeft u nu corona of bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
- Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met corona?
- Bent u in (thuis)quarantaine* of zou u dit moeten zijn?
- Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?
* verplichte quarantaine, vanwege nauw contact met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld of omdat u korter dan 10dgn geleden bet teruggekeerd uit een land/regio met code oranje/rood waarvoor in Nederland (thuis)quarantaine geldt
Als u een van bovenstaande afspraken met “ja” moet beantwoorden, dan verzoeken wij u om uw bezoek uit te stellen. Daar zijn geen kosten aan verbonden, maar blijf niet zo maar weg.
Tenslotte vragen wij u aan te geven of wij u eventueel mogen bellen om uw afspraak te vervroegen om gaten in onze planning te dichten die zijn vrijgevallen door annuleringen tgv de coronamaatregelen.
Normaalgesproken bellen wij u uitsluitend om uw afspraak te vervroegen als u hier uitdrukkelijk zelf om gevraagd heeft. Maar omdat het in deze tijd in ieders belang is dat mensen met gezondheidsklachten thuis blijven (ook de 92 van de 100 snotneuzen die niet coronagerelateerd zijn) komt het frequent voor dat grote gaten vallen in onze planning. Wij hopen daarom op uw begrip en flexibiliteit in ons streven onze planning zo veel mogelijk kostendekkend te houden.
Organisatorisch
Er zijn opzetstukken op de deurklinken geplaatst waardoor alle deurklinken in de praktijk met de onderarm geopend kunnen worden. Wij verzoeken u dan ook de deurklinken niet met de hand vast te pakken.

Daarnaast verzoeken wij u na binnenkomst uw handen grondig te wassen in ons toiletportaal. Hiertoe is een handsfree kraan en zeepdispenser gemonteerd. Lees hier hoe je je handen goed wast.
Na het wassen van uw handen verzoeken wij u uw gezicht en zaken als mobiele telefoon niet meer aan te raken.
In de wachtkamer en bij het maken van afspraken proberen we zo veel mogelijk 1,5m afstand te bewaren. Om het zo rustig mogelijk te houden in onze wachtkamer verzoeken wij u op tijd maar niet te vroeg op uw afspraak te komen en zonder begeleiders plaats te nemen in de wachtkamer. Komt u onder begeleiding, vraagt u deze dan buiten de praktijk te wachten.
Onze wachtruimte en werkkamers worden extra geventileerd. De lucht in onze behandelkamers wordt daarnaast doorlopend gereinigd dmv HEPA filters.
Behandeling
Voor sommige behandelingen vragen we u de mond te spoelen met 1% waterstofperoxide.
In de behandelkamer houden we ons aan de Richtlijn Infectiepreventie in Mondzorgpraktijken en hebben we aanvullende hygiënemaatregelen genomen.